Staňte sa súčasťou Rulezz komunity a získajte 10% zľavu na lístok


IDEAS of the Year 2014 – výsledky 

 


1. Miesto

Spoločnosť / Zadávateľ: LIDL Slovenská republika, v.o.s. 


Značka / Kampaň: Kuchyňa LIDLa
Kategória: Communication IDEAS
IDEA: Každý týždeň dvaja kuchári, dva recepty a súboj o najchutnejšie jedlo! Monumentálny a ojedinelý komunikačný koncept, ktorý pomohol Lidlu z diskontu medzi TOP obchodné reťazce.
Výsledky / Prínos: „Reakcie našich zákazníkov po prvom roku od spustenia projektu sú dôkazom, že sa nám darí povznášať každodennú rutinu varenia na zábavu a celkovo ponúknuť iný pohľad na gastronómiu,“ uvádza Tomáš Bezák PR manažér a tlačový hovorca spoločnosti. Projekt  získal aj viaceré ocenenia v oblasti obchodu a marketingu, ako napríklad Múza Merkúra, Podnikové médium roka či Trend kampaň roka 2014. Portál KuchynaLidla.sk sa teší čoraz väčšej návštevnosti a etabluje sa ako popredná stránka o varení, mesačne ho navštívi približne 250 000 unikátnych návštevníkov.
 


2. Miesto

Spoločnosť / Zadávateľ: HOLEY QUILT, s.r.o.


Značka / Kampaň: Paplón s dierou
Kategória: Product IDEAS
IDEA: Paplóny tu boli tisíce rokov, ale až partii ľudí z Prievidze napadlo vyrábať paplón s dierou pre všetkých, ktorí radi spia s paplónom medzi nohami a zároveň so zakrytým chrbtom.
Výsledky / Prínos: „Praktickým skúšaním nášho produktu sme získali cenné reakcie od každého, kto spal pod týmto unikátnym paplónom. Dodnes sme nezaznamenali žiadnu negatívnu reakciu. Veríme že paplón s dierou HoleyQuilt, bude tým správnym prínosom pre spoločnosť a každého kto ma rád spokojný spánok.“

 

3. Miesto

Spoločnosť / Zadávateľ: VIAMO, a.s.


Značka / Kampaň: VIAMO – bezhovostné prevody
Kategória: Product IDEAS
IDEA: VIAMO je mobilná aplikácia, ktorá slúži na zjednodušenie bezhotovostných prevodov peňazí medzi bankovými účtami. Na prevod peňazí stačí iba smartfón. Pri zasielaní peňazí cez službu VIAMO stačí zadať do telefónu meno príjemcu (zo svojich kontaktov), zadať sumu a PIN a peniaze sú odoslané.
Výsledky / Prínos: VIAMO získalo za prvý rok svojej existencie takmer 60 tisíc používateľov, ktorí spolu poslali viac ako 3 milióny eur. VIAMO je najčastejšie používané na vrátenie peňazí za obed a všeobecne v situáciách, keď ide o malé sumy medzi blízkymi ľuďmi. Podarilo sa tak dostať prevody do situácií, v ktorých sa predtým používala len hotovosť.  


 

 

Shortlist

Spoločnosť / Zadávateľ: Lokapetit, s.r.o. 

Značka / Kampaň: Debničkovanie
Kategória: Product IDEAS
IDEA: Debničkovanie je komunitný systém doručovania lokálnych potravín a produktov. Sprístupňuje kvalitné slovenské potraviny a farmárske produkty prostredníctvom online ponuky (eShop-u), ich vyzdvihnutia u spolupracujúcich farmárov a až po následné doručenie až k Vám domov, alebo na Vami zvolené odberné miesto.
Výsledky / Prínos: Za zhruba rok existencie si do dnešného dňa objednalo tento produkt niekoľko stoviek ľudí, pričom väčšina zákazníkov využíva túto službu opakovane. Prevádzkovatelia vidia veľký priestor na oslovenie ďalších ľudí. Prínosom projektu je osveta tradičných slovenských potravín medzi širokou verejnosťou, preniesť pozornosť na pôvod a zloženie potravín, ktoré nakupujeme a určite fakt, že niekoľk farmári majú zabezpečený odbyt väčšiny ich produkcie.
 

Spoločnosť / Zadávateľ: Ryba Košice

Značka / Kampaň: Treska – Návrat legendy
Kategória: Communication IDEAS
IDEA: V Rybe Košice zistili, že treska už mladým ľuďom nič nehovorí. Preto sa z komoditnej záležitosti rozhodli spraviť brandovaný produkt, ktorý sa vyrovná zahraničnej konkurencii fastfoodov. Do boja o „nový“ fastfúd tvorcovia vyslali Veľkého Treska, ktorý vytrieska všetkých jej nepriateľov. 
Výsledky / Prínos: Veľký Tresko sa okamžite stal obľúbencom internetu a hviezdou dvoch virálnych videí, vďaka čomu v čase kampane rástol predaj produktu o 27%. Produktová inovácia - čapovaná treska bola počas dvoch ročníkov gastro hitom festivalu Pohoda.
 

Spoločnosť / Zadávateľ: Foxford, s.r.o.

Značka / Kampaň: FOXFORD – NAJCHUTNEJŠIE KNÍHKUPECTVO V MESTE
Kategória: Product IDEAS
IDEA: Foxford je nová slovenská sieť kníhkaviarní, ktorá chce čo najorganickejšie prepojiť potravu tela (káva, domáce koláče a jedlá) s potravou ducha (knihy). Preto vznikla tzv. Fakulta delikátnych vied, ktorá je okrem mladého bistra aj malým špecializovaným kníhkupectvom orientovaným na gastronómiu s takmer 500 domácimi, ale aj zahraničnými titulmi. Priestor v originálnom dizajne chce pritiahnuť gastrofanúšikov aj prostredníctvom odborne ladených diskusií, ochutnávok a iných eventov špecializovaných na trávenie dobrého jedla, ale aj voľného času.
Výsledky / Prínos: Foxford dokázal, že je možné prevádzkovať špecializované kníhkupectvo, ktoré by za iných okolností nemalo šancu prežiť. V priebehu 3 mesiacov sa dostal do prvej dvadsiatky najodporúčanejších reštaurácii v Bratislave na Tripadvisore. Foxfordské menu získalo Zlatý klinec na národnej súťaži reklamnej kreativity Zlatý klinec (jeho autor Martin Bajaník zaň dostal výnimočne udeľovanú Art Prix).
 

Spoločnosť / Zadávateľ: Slovenskí prvovýrobcovia a spracovatelia mlieka

Značka / Kampaň: Adoptuj kravičku
Kategória: Commnication IDEAS
IDEA: Projekt Adoptuj kravičku bol súčasťou kampane Za SK mliečne výrobky, ktorého cieľom bola podpora predaja slovenských mliečnych výrobkov. Za každých 10 kúpených slovenských mliečnych výrobkov dostalo dieťa rodný list kravičky z niektorej zo slovenských fariem. Každé dieťa si tak mohlo na Slovensku adoptovať kravičku.
Výsledky / Prínos: Kampaň na podporu kupovania slovenských mliečných výrobkov na sa rozhodla osloviť kupujúcich cez novú cieľovú skupinu – deti. Z obvyklej „mentorskej“ roviny sa stala táto komunikácia zábavnou, modernou a novou, lebo zapojila oveľa širší okruh ľudí než iné podobné kampane.